onsdag 25 augusti 2010

Bröd!!

Jag är en sucker för BRÖD! Jag vill helst börja dagen med en macka istället för ägg och bacon, men det är ju lite svårt när man kör LCHF - trodde jag. På LCHF-recept hittade jag något som heter Heinz Linfröscones. De smakade som vanligt bröd! Yummie! Istället för 5 kakor som i receptet gjorde jag 9 små.
På med massor av Bregott!
..och så massor av ost på det!

Här är receptet:



Ingredienser:
2 dl krossade linfrö (jag hade bara hela hemma, det funkade fint)
1 dl Fibrex (jag tog Fiberhusk istället)
1 dl sojamjöl
1 1/2 tsk bakpulver
brödkryddor o salt efter behag (1 krm salt och 1,5 tsk kryddor tog jag)
1 ägg
3 dl varmt vatten

Gör så här:
Blanda alla torra varor först.
Sedan ägget och sist vattnet.
Låt allt stå och dra i ca 20 min.
Gör sedan ca 5 platta bullar (jag gjorde som sagt 9) på en plåt med bakpapper.
Ugnen på 200 grader i ca 25 min.
Låt dom stå och svalna under bakduk.
På med smör o ost sen mmmmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar