onsdag 21 juli 2010

Inget dåligt samvete!

Nu är syrran med familj på besök, men det går förvånansvärt lätt att följa vår LCHF-diet, trots att gästerna äter vanlig pasta (vi nöjer oss med bara köttfärssåsen och olika sorters kål och sallad) och pommes (vilket jag tycker är väldigt gott med salt och peppar till..) Ett par småå avsteg har det blivit då vi var på Den Kommersiella Snabbmatskedjan med barnen igår. Då slank det ner en cheeseburgare, men bara ett bröd, det undre tog jag bort. Jag har "fuskat" lite till med en bit mörk choklad, men det ska ju vara okej och i övrigt håller jag mig till dieten, så jag har inget dåligt samvete.

Det har blivit en del promenerande om dagarna och det är skönt. Det fungerar ganska bra, men nog gör det ont i höfter och knän när rundan är avklarad. Jag ska försöka investera i ett par riktigt bra promenad-/joggingskor så att jag åtminstone skonar knäna lite. Höfterna är väl inte mycket att göra åt, eftersom jag misstänker att det ännu är foglossningen som spökar.

Vår våg är nu totalt urflippad och visar lite vad den vill. Man måste ställa den på ett visst ställe på golvet och stå alldeles stilla.. Hmm.. Får nog köpa ny våg också, även om vikten inte är det man ska fokusera på. Man ska ju mäta sig istället. Idag visade måttbandet att jag blivit av med 6 cm runt midjan på en månad och det var riktigt uppmuntrande! Jag trodde att jag hade koll på alla mått från start, men dem har jag glömt, så jag ska skriva upp mina mått nu och jämföra om en månad igen. Vågen visade förresten 90 kg idag. För en gångs skull väljer jag att tro på den.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar